Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.

Zentiva pohání své závody čistou elektřinou. Nestalo se to přes noc, potřebujete peníze a odhodlání, říká Windisch

Uchazeče o práci z mladé generace dnes velmi zajímá, co firma dělá pro planetu, jaký má program, co se týče diverzity, a jaký jim může nabídnout kariérní postup, říká v rozhovoru pro EURACTIV.cz Ines Windischová ze společnosti Zentiva.

Ines Windischová je vedoucí HR, komunikace a udržitelnosti ve společnosti Zentiva. Farmaceutická společnost se zaměřuje na vývoj, výrobu a prodej generických a volně prodejných přípravků.

Co motivuje velké společnosti, jako je Zentiva, myslet na životní prostředí a dodržovat standardy ESG (standardy v oblasti společenské odpovědnosti a ekologické udržitelnosti – pozn. red.)?

Začali jsme před čtyřmi roky, kdy se Zentiva stala nezávislou společností, inspiraci čerpáme ve velké míře od našich investorů. Na začátku jsme v Rumunsku vysazovali stromy, dnes už máme celou udržitelnou strategii. Věříme, že udržitelnost je v dnešní době součástí byznysu, součástí firemní strategie. Není to jen něco, co je hezké mít. Je to něco, co musíme mít. Nemůžete přemýšlet o podnikání, aniž byste mysleli na ESG. A chceme jít ještě dál, protože to není jen o zodpovědnosti za planetu, ale také o tom „S“ a „G“. Jsme například pyšní na náš program diverzity, inkluze je součástí našich hodnot. Máme také silnou správu a vyhodnocujeme vše, co děláme. ESG standardy jsou nedílnou součástí toho, co děláme. Neexistuje budoucnost bez ESG a udržitelnosti.

Co to tedy v praxi znamená následovat standardy ESG?

Přijali jsme řadu závazků k roku 2030, podobně jako další firmy ve farmaceutickém průmyslu. Abych byla upřímná, není to nic speciálního. Něco speciálního ale vidím v tom, že závazky skutečně převádíme do praxe. Dnes má strategii každý a všichni o nich mluví, přispět můžete ale jedině tehdy, když je implementujete. Právě v tom je Zentiva podle mě lepší než jiné firmy.

Do roku 2030 chceme být například uhlíkově neutrální a mapujeme pokrok za každý rok. Závazky máme nejen vůči klimatu, ale i vůči sociálním otázkám, například co se týče diverzity, a to nejen ve vztahu k genderu, ale také k národnosti, vzdělání nebo socioekonomickému zázemí.

Pravidelně sledujeme náš pokrok – sledují ho i investoři – a porovnáváme se také s ostatními společnostmi, abychom věděli, kde si jako firma stojíme a mohli na základě toho odhalit naše slabá místa. Vzájemně se učit je totiž to nejdůležitější. Všichni se snažíme dosáhnout stejných věcí, nikdo nemusí znovu vynalézat kolo, protože kolem je řada dobrých nápadů a řešení. Když spojíme síly, můžeme svých cílů dosáhnout rychleji.

Celý rozhovor čtěte na webu Euractiv.cz.

< zpět na aktuality